Movie 43 – Botrányfilm kritika

movie43artworkpic1.jpg

Mai teszt alanyunk nem más, mint a 2013-ban bemutatott fekete komédia, a Movie 43 – Botrányfilm. Amikor először megláttam ennek a filmnek az adatlapját az IMDB-n, nagyon meglepődtem, hogy mennyi nagy sztár játszik ebbe a filmbe. Emlékszem többször rá is kerestem az interneten, hogy miről is szól, de semmi konkrétumot nem tudtam meg a filmről. Akkor azt gondoltam, hogy ezt mindenképpen meg kell néznem. Tegnap előtt végre sikerült megnéznem, és hát, nem véletlenül nem írtam meg rögtön róla a kritikát, gondoltam hagyom leülepedni ezt az élményt, hogy tisztán tudjak gondolkodni a cikk írásakor. Vajon a két nap leülepedési idő, azért kellett, mert annyira tetszett a film? Vagy épp ellenkezőleg? A következő cikkből ez is kiderül.

A teljes cikk elolvasásához, lépj a tovább gombra.

 

Nos, akkor vágjunk is bele.

A történetünk elég érdekes, ugyanis ott kezdődik, hogy Charlie Wessler belép Griffin Schraeder irodájába, és megpróbálja neki eladni a forgatókönyvét. Tulajdonképpen a film több apróbb kis történetből áll, amit Charlie felolvas Griffin-nek. Minden történet kettő-három szereplőnek a rövid történetét meséli el. A történetek abszolút nem függenek össze, és mindössze néhány percesek. Időnként visszatérünk Charlie-hoz és Griffin-hez is, ahol megnézhetjük, hogy Charlie milyen eszközökkel próbálja eladni a forgatókönyvét…

Igen, tudom mire gondoltok! Arra, hogy ebből a tartalomból sok minden nem derült ki, de valószínű, hogy ennél sokkal részletesebb tartalmat nem nagyon lehet adni a filmről.

 Szerintem vágjunk most már bele a film pozitívumaiba.

Hát először is, amit tényleg pozitívumnak lehet felfogni, hogy a magyarok által kreált második cím (Botrányfilm) nagyszerűen leírja a filmet. Ez tényleg egy botrányfilm. Szerintem a készítőknek is ez volt a főcéljuk. Kiakasztani a nézőket.

 

Nekem nagyon tetszettek a filmbe, hogy folyamatosan kikacsintanak. Először is a történetek Gotham-ba játszódnak, még maga Batman is előkerül az egyik történetbe. Na meg van a filmbe egy olyan macska, ami elég erősen hajazz Garfieldre, csak hát Őt nem fogjuk annyira megszeretni, de rögtön tudjuk, hogy kire is akarnak utalni vele. Szerencsére nem csak a filmekre kacsintanak ki, de a színészek magukra is. Például Griffin azt mondja Charlie-nak, hogy Kate Winslet nem játszana olyan filmbe, ahol a partnerének a nyakán van a heréje. Pedig de, ebbe a filmbe épp ezt tette. Remélem azt is, hogy Naomi Watts és Liev Schreiber nem úgy nevelik a közös gyerekeiket, mint azt ebbe a filmbe tették. Lehet, hogy ez a rész kicsit Spoileresre sikeredett, de az élményből szerintem nem sokat von el.

 2012-10-03-movie_43_header.jpg

Batman, Robin, és Wonder woman a Movie43-ban

movie43_beezel.jpg

Garfield Movie 43-as alteregója

 

movie-43-review-3.jpg

Liev Schreiber egyedi nevelési módszere a Movie 43-ba

 

Én szintén pozitívumként fogtam fel a film humorát. Persze olykor nagyon morbid, de nekem általánosságba véve tetszett. Egy- két jelenetnél azért kiverte a biztosítékot, de nem volt vészes.

 

Az operatőri munkára sok panasz nem lehetett, mindig erősen koncentrálnak a poénforrásokra. Amit Ők kitudtak hozni a filmből, azt Ők ki is hozták. Nagyon örülök neki, hogy a filmet nem kézi kamerával csinálták, mert az nagyon sokat rontott volna a hangulaton.

 

Említésre méltó még a vágók munkája is, bár egy mezei vígjátéknál nehéz lett volna ezt elrontani. Tetszett, hogy olykor a kínos jelenetnél vágnak egyet.

 

A filmnek volt még egy kis vicce a néző számára, ami nagyon tetszett. Mégpedig az, hogy a film húsz perccel a vége előtt véget ért. Lemennek a stáblisták, benne egy kis baki parádéval, és utána folytatják tovább a filmet. Ezt én humorosnak tartottam, és elképzeltem, ahogy sokan kimennek a nézőtérről, és utána a félig üres vetítőterembe folytatják a filmet.

 

Sajnos a film pozitívumai itt véget is értek. Most pedig leírom, hogy miktől is futkosott a hátamon a bőr.

Jöjjenek a film negatívumai.

 

A film valami hihetetlen módon undorító, és ráadásul még perverz is. Persze ez egy fekete komédia, és nincs is ezzel semmi baj, ha amit csinálnak vicces, csak az a gond, hogy a legtöbb ilyen undorító, és perverz elem abszolút nem vicces a filmbe. Szerintem egyébként ezeket nem is nagyon szánták viccesnek, inkább csak figyelem felkeltőnek, és ez már baj.

A film negatívumait erősíti még a történet, vagyis inkább a történet hiánya. Láttunk már hasonlóan sok szálon futó filmeket, de azok álltalába valamilyen ponton mégis összefüggnek. Ilyen sok szálon futó filmek voltak a Szilveszter éjjel, a Valentin nap, a Nem kellesz eléggé, vagy épp az Igazából szerelem. Az imént felsorolt filmekbe a történetek, még ha laza módon is, de összefüggnek egymással. Például az egyik történet karaktere rokona a másik történet egyik karakterének, és Ő meg ismeri a harmadik történet egyik karakterét. Bevallom, ezekbe a filmekbe épp azt szeretem, hogy a végén össze lehet rakni, hogy kinek, kikhez is van közük. Az eredmény általában az, hogy mindenkinek, mindenkihez van valami kicsi köze. Ellenbe, ebbe a filmbe senkinek sincs senkihez köze, mintha fogtak volna egy csomó filmet, és mindből kivágtak volna egy jelenetet.

 

Na és a művérről, és vállalhatatlan maszkmunkáról se felejtkezzünk el. Hiszen van egy történet, ahol ezeknek nagy szerepük van. Viszont valami olyan borzalmasan műre sikeredett a vér, és a szereplők maszkírozása, hogy engem a frász kerülgetett, és sajnos nem a jó értelemben.

 

A színészi alakítások is érdekesre sikeredtek. Nem mondanám, hogy a nagy sztárok megszakadtak az erőlködéstől, inkább, hogy olyan, mintha csak azért vállalták volna el, mert valaki a kamera mögül fegyvert fogott rájuk.

Ez egyébként az egész filmre igaz. Nem hiszem el, hogy volt olyan ember, aki önként pénzt adott ehhez a filmhez. A filmbe is vannak jelenetek, ahol Charlie fegyvert fog Griffin-re, hogy tovább folytathassa a forgatókönyve felolvasását. Szerintem ez az életbe is valahogy így történhetett, legalábbis én a film elkészülésére nem tudok más épeszű magyarázatot.

 

Összességébe ezt a filmet jó szívvel nem ajánlhatom, és nem is ajánlom senkinek, úgy is a színészek rajongói, és a kíváncsi természetűek tesznek majd vele egy próbát.

 

Kinek ajánlom (ha muszáj):

-A sztárok rajongóinak

-A kíváncsi természetűeknek

-A fekete humort kedvelőknek

-A mazoistáknak

-Akik akarják Hugh Jackman heréjét látni.

 

 

 

Kinek nem ajánlom:

-Akik nem szeretik a fekete humort

-Akik szeretik, ha komplex, vagy bármilyen története van a filmnek

-Akiknek nem elég egy filmbe az, hogy sztárok játszanak benne

 

 

A film végső értékelése tehát:

4,6/10

A bejegyzés trackback címe:

https://moviesandgamesnews.blog.hu/api/trackback/id/tr995877088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása